Ekonomi

Zenginlerin Yeni Trendi; Lüks Su! Bir Şişe Lüks Su Fiyatı 9.500 TL

Menüsünde lüks şarap yerine su bulunduran, herkesin su içtiği bir parti düzenleyen ya da suyla kadeh kaldıran bir çift gördünüz mü?

‘Lüks Su’nun yemekle eşleştirildiği, şişesine binlerce lira ödendiği, hatta su tadımlarının yapıldığı farklı etkinliklerin düzenlendiği ortaya çıktı.

İşte zenginlerin yeni trendi: Lüks Su…

Kaynak:https://www.bbc.com/turkce/articles/c…

Bugün dünyada yüzlerce lüks su markasının bulunduğunu ve bunlar hakkında tavsiye alabileceğiniz pek çok uzmanın bulunduğunu biliyor muydunuz?

Şarap tadımcıları gibi su tadımcıları da vardır. Görevleri farklı suları tatmak ve minerallerini, tatlarını ve ağızda bıraktığı hissi sınıflandırmaktır.

Londra’da faaliyet gösteren su danışmanı ve tadımcı Milin Patel şunları söylüyor: “Su sadece su değildir. “Dünyadaki her suyun tadı farklıdır” diyor. Bu alanda kendini geliştirmek isteyenlere eğitim vererek, çeşitli şişe ve musluk sularını tatmalarını sağlıyor.

BBC’nin sorularını yanıtlayan Patel, amacının insanları farklı sular ve tatlar konusunda eğitmek olduğunu ve genç kuşaklara özel önem verdiğini söylüyor:

“Çocukluğumuzda okulda bize doğadaki su dengesini anlatırlardı. Unutmayın: buharlaşma, yoğunlaşma ve yağış. Ancak burada atladıkları bir adım vardı: Yağış sonrası yeniden mineralizasyon. Yağmur yere düştükten sonra farklı kaya ve topraklardan geçerek kalsiyum, magnezyum ve potasyum gibi mineralleri emer. “Suya mineral tadını veren de bu süreç.”

Buzullardan veya bulutlardan alınan su, toprakla temas etmediği için daha az çözünmüş madde içerir.

Patel’in dünyanın farklı yerlerinden getirdiği bir su koleksiyonu var. Bunlar musluk suyundan şişe başına 318 dolara (9.500 TL) kadar değişiyor.

Güzel Su Topluluğu, Butan’dan Ekvator’a kadar dünyanın her yerindeki su üreticilerini bir araya getirerek her yıl uluslararası tadım yarışmaları düzenliyor. Bu zirvelere katılanların büyük bir kısmını uzak bölgelerde üretim yapan aile şirketleri oluşturuyor.

BBC’nin sorularını yanıtlayan Kaliteli Su Derneği ve Kaliteli Su Akademisi’nin kurucularından Dr. Michael Mascha, “Su tadım yarışmaları başlangıçta saçma bir fikir gibi görünüyordu” diyor.

“Bu sürece 20 yıl önce alkolü bıraktığımda başladım. Şarap hayatımdan çıktıktan sonra masaya baktım ve o ana kadar hiç dikkat etmediğim bir şişeyi fark ettim: Su şişesi. O an, zevk düşkünü (lüks tutkunu) merakımı şarap yerine suya kullanabileceğimi düşündüm. Ona göre lüks suyun susuzluğu gidermenin ötesinde bir işlevi var: İnsanların olağanüstü bir şeyi keşfetmesine, paylaşmasına ve tadını çıkarmasına olanak tanıyor. Üstelik şaraptan farklı olarak çocuklarla paylaşmak da mümkün.”

Dünya çapında suya erişimde zorluk yaşayan milyarlarca insan varken, böylesine temel bir ihtiyaçtan para kazanmak pek çok insanın tepkisini çekiyor.

Birleşmiş Milletler’e göre 2022 yılında 2,2 milyar insan güvenli su kaynağına ulaşamadı. Bunlardan 703 milyonu ise kolay su hizmetine bile ulaşamıyor.

Bazıları bunun bir sahtekarlık olduğunu ve sıradan su ile lüks su arasında fiyat dışında hiçbir fark olmadığını savunurken çevreciler, bu tür şişelenmiş suyun çoğunlukla çöplüklere atılması nedeniyle gezegene zarar verdiğini belirtiyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu